GRUP DE VIDA CREIXENT

VIDA CREIXENT és un moviment cristià de jubilats i jubilades i gent gran. Es va iniciar l’any 1952 a les rodalíes de París, aprovat per l’episcopat francès l’any 1962 amb el nom de Vie Montante, i l’any 1983 es va decidir al Congrés del Moviment a Toulouse, organitzar-lo com a moviment internacional. En aquell mateix Congrès hi va assistir en Joan Viñas que quedà meravellat pel que havia vist. Va explicar la seva experiència al Cardenal Narcís Jubany que va acceptar la proposta de fundar el Moviment al Bisbat de Barcelona. Es va celebrar la seva primera assamblea l’any 1984 sota el nom de VIDA CREIXENT.
Avui dia el Moviment de Vida Creixent és viu a tots els Bisbats de Catalunya, Andorra i les Illes Balears. A nivel de l’estat espanyol existeix el moviment “Vida Ascendente”, amb els seus propis estatuts i cada dos anys celebra un ple nacional format per tots el presidents d’Espanya.
L’any 1996 es va aprovar a Roma el Decret d’Aprovació oficial i queda clar que el Moviment pren com a lema “Incrementar una Vida Creixent” per mitjà de l’amistat, l’espititualitat i l’apostolat.
A Alella, el moviment s’inicïa l’any 1996 amb Mn. Joan Barat com a rector. Uns animadors de part de Vida Creixent l’hi proposaren instaurar-lo a la parròquia i el rector va creure convenient iniciar-lo a la Residència dels Germans Aymar i Puig. L’any següent, s’animà a persones del poble a identificar-se amb els residents i obrir les trobades a tots. Actualment en formen part unes 25 persones i una vintena més assisteixen a les reunions mensuales.
Es reuneixen els 2ns. dimecres de mes, de 11 a 12h. a la Residència dels Germans Aymar i Puig.

Vida Creixent s’acull fermament a un ideari cristià per a la Gent Gran que viu en la nostra societat. Ens cal conèixer i estimar Jesús per mitjà del seu Evangeli. Ens cal acollir i estimar els altres: en la petita colla de grup, explicant-ho parlant en companyia de tots.
El pilars fonamentals de Vida Creixent són:
ESPIRITUALITAT: Que és viure intensament, units amb Déu i saber-lo descobrir en les nostres petites coses de cada dia.
APOSTOLAT:Que és donar, principalment a tots els que tenim a prop, el testimoni de Déu, per mitjà de l’Evangeli.
AMISTAT:Principalment per a tots els que formen el Grup de les Reunions perque ens mou el mateix desig de crèixer en l’amor de Crist.