GRUP DE LA PASTORAL DE LA SALUT

Una de les tasques primordials de tota comunitat cristiana és, sens dubte, l’atenció, l´ajut, l´amor envers els malalts i les persones grans. La malaltia i l’ancianitat ens recorda que estem fets de fang, que necessitem dels altres, que som limitats i finits, que som vulnerables. Per això, la nostra parròquia de sant Feliu d´Alella, té un grup de visitadors de malalts. Què intentem? Doncs, intentem senzillament, ser portadors d’esperança a les persones que pateixen llarga malaltia, o solitud o que necessiten companyia, comprensió i amor. Intentem ser solidaris amb tots ells, juntament amb les seves famílies,  tenint ben present allò que ens diu Jesús al seu evangeli: “quan estava malalt, em vau visitar….” “Tot allò que fèieu a cadascun d’aquests germans meus, per petit que fos, m’ho fieu a mi”.

Visitem algunes cases particulars i tres Residències: “Germans Aymar i Puig,” “Els Rosers” i “Can Torras”.

Es tracta, en definitiva, d’acompanyar i d’escoltar els malalts i ancians i considerar-los membres actius de la comunitat. Assíduament,  el mossèn de la parròquia els visita i els hi porta la comunió.

Un cop al mes ens reunim per fer un seguiment de les visites realitzades, i per avaluar i analitzar els aspectes tant positius com negatius.

No oblidem la formació, que la creiem molt important i necessària. Per això tractem uns temes que ens ajuden en la nostra relació amb els malalts i ancians.

Cada any, a nivell arxiprestal, es fan uns cursos de formació per a visitadors de malalts, i també un cop a l’any, concretament el 8 de setembre,  té lloc al Santuari de la Mare de Déu de la Cisa -patrona de l’arxiprestat-  un aplec festiu de visitadors i malalts de les nostres parròquies.