La catequesi es l’espai que la parròquia ofereix per acompanyar les famílies en el creixement de la fe dels seus infants i joves. Es una tasca continuada i difícil en el món en què vivim avui. L’equip de catequistes ajuda els infants i joves a seguir les passes de Jesús, a conèixer-lo, a la vivència d’aquest coneixement i a la celebració de la fe, participant en els sagraments per tal que els nois i noies siguin cada dia més amics de Jesús.

Quan les famílies fan la planificació de les activitats dels seus fills pel curs següent es el moment adequat de fer la inscripció a catequesi. Hi ha diversos grups segons edats: iniciació, primer i segon, grup de post-comunió i cateclub. El curs de primer i el de segon son obligatoris per la preparació de la Primera Comunió. En el grup de joves i cateclub els nois i noies que ho desitgen es preparen per rebre el sagrament de la Confirmació, amb sortides i activitats dinàmiques i d’assumpció de responsabilitats, guiats per catequistes joves amb experiència en el món del jovent. Les inscripcions es fan la darrera setmana de setembre de cada any.

A banda de les sessions de catequesi, l’equip de catequistes juntament amb altres grups de la Parròquia, treballa per oferir diferents activitats amb participació de la comunitat i les famílies.

Grups de catequesi: Iniciació a partir de 6 anys; primer de catequesi adreçat a infants de 3r de primària; segon de catequesi (curs adreçat a rebre la Primera Comunió) per infants de quart de primària; post-comunió i Confirmació o cateclub pels més grans. Les sessions de catequesi son els dimarts de 17:15 a 18:45 h. i els diumenges de 10:30 a 12 h.

Entre les diverses activitats que s’organitzen al llarg del curs destaquem la Missa Familiar, que es fa cada diumenge de mes, d’octubre a juny, excepte gener. Es una missa orientada als infants i joves i a tota la família en general, i son els mateixos alumnes qui prepara i participa directament en aquesta celebració: lectures, pregàries, ofrenes, cants, etc.

Abans de Nadal, a mitjans desembre i des de fa uns quants anys, pugem a l’ermita de Sant Mateu a portar-hi un pessebre. Fem una pregària, cantem nadales i esmorzem. Es una sortida oberta a famílies i a tothom que vulgui compartir aquesta trobada.

També tenim la Missa de Nadal, o Missa del Pollet. Es una de les misses més entranyables de l’any litúrgic. Se celebra el 24 de desembre, a les 7 de la tarda i durant la primera part de la missa, en el curs de la litúrgia de la Paraula, els nens i nenes fan una breu representació del naixement de Jesús.

(Actualitzat novembre 2019)