EL GRUP DE L’ ESPAI DE LES GOLFES

En el consell Pastoral de la Parròquia del dia 9 de gener del 2006, essent rector de la parròquia Mn. Guillem Brossa, es donà la conformitat de crear un nou grup parroquial per unificar el patrimoni històric i cultural de la parròquia en unes dependencies situades a les golfes de l’església. El 16 de febrer es creà el grup parroquial “AMICS DE LES GOLFES DE L´ESGLESIA D´ALELLA”.

Durant aquest tres anys un grup format per una dotzena de persones, i amb una subvenció de la CAIXA LAIETANA , ha adaptat les golfes en uns espais adequats per poder-los visitar.

Es faran visites guiades, amb reserva prèvia, dissabtes a partir de les 10:00h, diumenges a partir de les 11:00h i tardes concertades.
El preu de l’entrada és de 3€. Els nens menors de 12 anys entraran de franc.

A les visites guiades us explicarem l’evolució de la parròquia al llarg dels segles i la seva història i curiositats. Començarem pel temple, seguirem a l’espai golfes i acabarem a l’espai gaudí i el campanar. Podreu veure diferents objectes litúrgics, com calzes, custòdies, relicaris, o les casulles que feien servir els rectors. Us ensenyarem el calabós que es va fer durant les guerres carlines i les llotges dels Senyors d’Alella i famílies benestants del poble. Finalment, podreu veure la maqueta del projecte de la capella del Santíssim que ens va deixar el genial Gaudí.