PATRIMONI PARROQUIAL DE SANT FELIU D’ALELLA

Es faran visites guiades, amb reserva prèvia, el primer dissabte de cada mes en dos torns. El primer torn a partir de les 10h, i el segon torn a les 12h..
El preu de l’entrada és de 4€ per adults majors de 15 anys. Per a grups, mínim de 10 persones, la tarifa serà de 3€ per persona. El menors de 12 a 15 anys, 2€. Els menors de 12 anys entraran de franc.

El patrimoni de la Parròquia de Sant Feliu d’Alella es troba ubicat dins dels espais que van ser les llotges dels Senyors d’Alella i famílies benestants del poble.

Dintre d’aquests espais s’explica d’una forma gràfica i visual, els esdeveniments històrics del poble a l’entorn de l’església a través dels segles. Us explicarem les reformes de l’Església fins arribar a l’actualitat. Pujarem al Cor, construït amb pedra blanca de Montjuic, on s’exposa un harmònium i les casulles de diferents rectors.

A un dels costats del cor es troba la caserna que van utilitzar els Isabelins i Carlins durant les guerres Isabelines o Carlines, amb el seu calabós per presoners.

A les visites guiades us explicarem l’evolució de la parròquia al llarg dels segles i la seva història i curiositats. Començarem pel temple, seguirem a l’espai golfes i acabarem a l’espai gaudí i el campanar. Podreu veure diferents objectes litúrgics, com calzes, custòdies, relicaris, o les casulles que feien servir els rectors. Us ensenyarem el calabós que es va fer durant les guerres carlines i les llotges dels Senyors d’Alella i famílies benestants del poble. Finalment, podreu veure la maqueta del projecte de la capella del Santíssim que ens va deixar el genial Gaudí.