ARXIU PARROQUIAL

L’arxiu parroquial consta d’una sèrie de llibres i de documents que donen la més variada informació de la història de la nostra església i del nostre poble. Entre els llibres que hi podem trobar hi tenim els sagramentals formats pels baptismes, nupcies i òbits que es remonten des del segle XVI fins a l’actualitat. També hi podem trovar una col·lecció de llibres que es componen de les actes del consell parroquial, d’àpoques, de capbreus i d’inventaris que ens donen molta informació de com es vivia, segles endarrera, en el nostre poble. Una altra col·lecció de llibres, és la que formen aquells que ens parlen de la cronologia dels rectors, qui eren i què van fer per millorar la nostra parroquia i el nostre poble. Entre aquests trobem els Desplà i els Talavera, entre d’altres, que van donar un fort impuls a la parroquia.
Entre els documents més importants podem trobar la col·locació de la primera pedra de l’ampliació de l’església el 1459, la partida de defunció més antiga d’europa, que data de l’any 1308, o el projecte per la capella del Santíssim que va fer l’il·lustre Antoni Gaudí.

Actualment s’està duent a terme una tasca de conservació, organització i de digitalització de tot l’arxiu parroquial. Aquesta tasca ja dura varis mesos i ja s’han digitalitzat gairebé tots els llibres sagramentals, de testaments i d’altres, donant un resultat que supera les 18.000 imatges.

L’arxiu parroquial no es visitable però es podrán fer consultes dels seus llibres a la seva seu. Les consultes es faran en format digital per a la conservació i bon manteniment de tot l’arxiu parroquial.
En un termini curt de temps, s’espera poder donar accés als índexs dels llibres sagramentals per mitjà de la web de la parroquia, per tal que els investigadors i genealogistes puguin avançar en les seves indagacions.

Les consultes de les imatges será gratuïta però les impressions que es facin tindran un cost de 0.30 cèntims cada una.

L’horari de l’arxiu será els dissabtes i diumenges de 10h a 12h amb reserva prèvia i també les tardes que es concertin.

Si teniu qualsevol dubte o us és necessari comunicar-vos amb l’arxiu, ho podeu fer a l’adreça electrònica: .(JavaScript must be enabled to view this email address).